måndag 22 maj 2006

tråkigt & läskigt

idag var det tråkigt i skolan. tråkiga redovisningar på naturkunskapen, men det verkar som att den kursen är slut nu iaf, hurra. tråkig/jobbig repetition inför vårshowen på onsdag. jag suger, min röst sprack hela tiden & jag kan inte texten & buhu jag vill verkligen inte uppträda med det känns som att det är försent att dra sig ur nu + att jag verkligen, verkligen vill ha mitt MVG i körsång B. suxx0r. efter den jobbiga repetitionen redigerade jag ljudpoesi, det blev precis lika flummigt som det låter men det var jätteroligt. & jag fick en skiva av urban! några av bob hanssons ljudsatta dikter! roligt & spännande, den ska jag lyssna på ikväll när jag går & lägger mig. dagens sista lektion bestod av att min gamla, gamla lärare pratade & sluddrade om saker som kunde ha varit intressanta om det inte vore så att jag var för trött för att lyssna.


när jag kom hem var jonas kvar, trots att han hade sagt att han skulle åka hem under dagen. det var trevligt att se honom en stund till innan han åkte hem till linköping, men precis innan han skulle åka så flög en JÄTTESTORJÄTTELÄSKIG GETING in genom mitt öppna fönster. jag blev rädd & fick panik & trodde att det var typ ett mördarbi men jonas sa att det förmodligen "bara" var en bålgeting eller något liknande. :( den var nära två centimeter lång & försökte flyga ut genom det stängda fönstret *korkad* det slutade med att den slog sig & ramlade ner bakom min säng (jag dog & ville gråta, trodde liksom att den skulle ligga kvar där & sticka mig när jag väl somnade) men till slut flög den ut igen. jag andades ut & surade lite över att jonas inte var karl nog att schasa ut getingen åt mig. vad ska man annars med pojkvän till?


nu har jag ganska tråkigt igen. jag har tittat på första avsnittet av Project Runway (spännande!) istället för att plugga & nu bloggar jag istället för att plugga. jag har så himla dålig pli på mig själv.

uh, tråkig dag. tråkigt att jonas åkte hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar