onsdag 4 oktober 2006

kanelbullensdag!

på jobbet bakade jag minst sjutusen kanelbullar som gick åt som smör i solsken = jag gick runt och suktade efter kanelbulle hela dagen i kanelbulleoset. vid lunch kom min syster catja ner till butiken och köpte kanelbullar och passade samtidigt på att bjussa mig på en. efter min delikata lunch bestående av bönbiffar, ris, ärtor, tomat och tomat/basilika-cremé fraiche tänkte jag glatt smaska i mig min kanelbulle tillsammans med ett glas mjölk. det var en riktig besvikelse! smakade mest deg, och kanelsmeten var jättekladdig och kletade ner mig, och det var inte tillräckligt med pärlsocker på heller! det var inte alls vad jag trodde att det skulle vara!
och när arbetsdagen var slut så fick jag gå till tågstationen i regnet. jag blev genomvåt och mina fötter är fortfarande inte varma! jag har i alla fall tröstat mig med lite top model och snart ska jag laga middag.

ps. kanelbullen var egentligen ganska god, men inte sådär god som jag hade hoppats på att den skulle vara utifrån vad mina näsborrar hade fått ta del av under hela förmiddagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar