torsdag 1 mars 2007

semester nästa vecka!

på tisdag åker jag och jonas till sälen för andra gången i år! förhoppningsvis blir det lika skönt, trevligt och roligt den här gången och helst utan vinterkräksjukan. vi fick tag i billiga biljetter, fick ledigt från jobbet och fick pappa att ställa upp som kattvakt. det kommer bli jättejobbigt att vara borta från katterna så länge, kommer sakna dom jättemycket!!! :C *blödig*

idag var vi på lägenhetsvisning i farsta strand. det var nog den skabbigaste lägenheten jag någonsin har sett. det luktade lites smått inrökt, vardagsrummet hade trasigt tak, missfärgat golv och missfärgade tapeter. sovrummet hade missfärgade tapeter, köket var ganska fräscht med undantag från de enorma spåren efter en liten "olycka" vid spisen = en tredjedel av spiskåpan/fläkten var svart/bränd och en bit på köksbänken. vi tackade trots allt det här ja, för vi är despo efter ett eget boende, jag orkar inte med den ständiga oron och det ständiga ringandet från vår hyresvärd/hans släktingar och allt annat krångel som det innebär att bo i andra hand. vi hade plats 96 i kön så chansen (eller rättare sagt risken? ehhe) att få lägenheten är ju faktiskt minimal. PLUS att den inte hade toalett i badrummet, utan toaletten är i hallen och duschen är typ på andra sidan lägenheten. jag tycker att det är jättekonstigt.

igår hängde jag med malin hela dagen. det var roligt. jag fyndade skidbyxor + skidvantar för 548:- samt lite böcker på bokrean. nu är jag fattig som en kyrkråtta med två veckor kvar till lön och med ett par glasögon att köpa :'(

2 kommentarer:

  1. MEN! ifall lägenheten var så skabbig kanske alla andra tackar nej och så får ni den och så kan vi göra en EXTREME HOME MAKEOVER och göra den helt FAB!!!
    + att hyresvärden antagligen måste fixa med fläkten och det väl?

    SvaraRadera
  2. jag tar ju för givet att hyresvärden står för upprustningskostnader så att lägenheten i alla fall blir möjlig att vistas i. men av det vi hörde så verkade ganska många positiva ändå :( *knarkare hela bunten*

    SvaraRadera