onsdag 16 maj 2007

första lyckade frisörbesöket ever!

hej internetdagboken. jag jobbar ganska mycket nu för tiden, vilket är skönt och bra för jag tjänar mycket cash, har koll på läget på jobbet då jag är där varje dag osv osv. sen är det en massa spännande, hemliga, saker som eventuellt kommer att hända inom den närmsta tiden som kan gynna mig något oerhört. spännande!!

igår fick jag lön och jag har redan lyckats sätta sprätt på jättemycket pengar. dels på massa mat (mm, goda ostar) när jag och jonas storhandlade, lite på saker till andra (mest jonas och katterna), och lite på mig. var och klippte mig efter jobbet idag för jag var så trött på mitt slitna hår. när jag började prata med frisören om hur vi skulle göra och vad jag ville ha så var jag rädd att hon skulle skälla ut mig som alla andra frisörer har gjort de senaste åren. men hon gav mig en massa komplimanger!!! jag blev helt chockad. hon sa att jag hade fin hårfärg, att den var helt perfekt, när alla andra typ har suckat åt att jag färgar håret hemma och har blekt sönder det. sen var hon imponerad över att mina toppar var så fina trots att jag inte hade klippt mig på ett halvår. jag förklarade att jag och en kompis trimmade mitt hår lite en gång och hon sa typ bara; aaha, vad bra. sen gav hon mig en massa tips på hur jag skulle göra när jag klipper luggen själv hemma och vad jag ska tänka på när jag bleker håret. jättesnäll! har aldrig varit så nöjd efter ett frisörbesök. hon klippte inte så mycket, trimmade bara luggen och klippte upp lite i nacken, men nu har jag i alla fall en frisyr. skönt.

det enda som var jobbigt var att hon var gotländska så jag tänkte på keno hela tiden.

ps. SÅG EN JÄTTEGÖÖLLIG RÅDJURSBEBIS NÄR JAG PROMENERADE TILL FRUÄNGEN EFTER JOBBET!!! den bara stod i en liten dungen och stirrade på mig. sååå söt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar