tisdag 22 maj 2007

hurtbulle

igår fick jag för mig att det var en bra idé att cykla till jobbet. jag började så sent som klockan ett, så jag hade gott om tid på mig att trampa de 12 eller 14 eller vad det nu är kilometerna till jobbet. det tog faktiskt bara 40 minuter, och det är en väldigt bra cykelväg, trots att det är lite bökigt när man måste cykla förbi älvsjö station. jag har inte den bästa cykeln, det är min farfars gamla som han använde till att cykla till lanthandeln 300 meter bort, och inte till så mycket mer. den är gammal, sliten, rasslar när man cyklar, har taskiga däck som måste pumpas innan varje cykeltur, obekväm sadel osv osv. men den är fin, och om man bortser från lite bortdomnad stjärt och väldigt mycket skrammel så är det en bra cykel.
på vägen till jobbet var det fint väder, soligt, lagom mycket svalkande blåst och jag kunde cykla i linne utan att svettas/frysa. men på vägen hem var det motvind, tusen uppförsbackar + att det regnade lite smått. inte lika behagligt. får se om jag orkar mig på det här imorgon igen. tidsmässigt så tjänar jag nästan på det, om man jämför med att ta bussen. så det kanske kan vara något det här. HURTIG!

jag kom fram ganska tidigt till jobbet så jag passade på att gå till cykelringen och köpa en ny cykelkorg, en som man har på styret på cykeln. jag hade bara en som man satte på pakethållaren och den var inte så jättebra. eftersom cykleringen ligger vägg i vägg med myrorna så slank jag in där en snabbis. spanade in soffan + soffbordet som jag hittade för jättelänge sen, var ganska nära på att köpa båda. eh hehe. men så hejdade jag mig, för vi har varken plats eller råd att köpa möbler. plus att det känns lite dumt när vi inte riktigt vet hur vårt boende kommer se ut den närmsta tiden. andrahand suxx. men jag hittade i alla fall tre fina väskor, varav en var en mörkblå kuvertväska som jag hade spanat på ett tag (som då kostade 125 eller något, inte riktigt värt pengarna för en så opraktisk väska) och som nu bara kostade 50 kr! hittade även en lite, liten, brun axelremsväska för 50 kr. såg en liknande på urban outfitters för en evighet sen som kostade närmare 400 som jag inte hade råd att köpa just då. och avslutningsvis fick en röd, ganska stor axelremsväska följa med mig hem. sweet! älskar att fynda på myrorna!

idag är jag ledig. skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar