fredag 21 september 2007

händelsefull dag

Fick min dator igår! Älskar den! Jonas skulle hjälpa mig igår att fippla med alla program och inställningar och skit som jag inte fattar så då blev jag lite grinig och lite sur på datorn som bara gav mig problem (fast det vågade jag inte säga till Jonas för då skulle han kanske bli arg på mig för att jag inte uppskattar storheten hos en mac), men ikväll ska jag lära mig att älska min nya bebbe!

Idag tog jag fast en tant som langade!! Hon langade spel till ett gäng 14-åringar som helt osmidigt stod en bit ifrån och stirrade på henne när hon gick fram för att spela. Jag blev lite misstänksam men kände mig inte hundra prolle på att hon skulle langa så jag sa inget. Men sen såg jag hur hon gick fram till killarna och försiktigt lämnade över oddsetkupongerna och då jävla blev det liv i luckan! Jag blev skitsur/fick adrenalinrushen från helvetet och rusade ut ur kisoken, fram till killarna, slet kupongerna ur händerna på dom och röt "dom där tar jag" sen stegade jag fram till kvinnan och började gorma på henne att det hon nyss gjort faktiskt var ett lagbrott. Jag såg att Agneta som stod kvar i kiosken inte riktigt fattade vad som hände men hörde att hon ropade ut i högtalaren att all personal skulle komma till spel eller något liknande, så sekunderna senare kommer tre av mina kollegor framrusande för att hjälpa till. En kund som jobbar som väktare kom också fram och frågade om jag behövde hjälp.
Det bästa var att hon försvarade sig med att det var hennes son och att dom "bara spelade för 10 kr var) och jag ba; ehm, spelar ingen roll, man får inte langa spel. Det är 18-årsgräns av en anledning

-Men vaa? Jag visste inte att det var det! Jag visste inte att det var 18-årsgräns!!!
-Och varför spelade inte killarna själva då om det ändå inte var åldersgräns?
- .... men det var bara för tio kronor!

Vi ringde centrumväktarna som kom efter några minuter, under tiden fick hon sitta i pantrummet och vänta. Haha. Gud, vilket drama.
Jag uppförde mig knappast korrekt heller eftersom jag gormade och skrek som en galning, men hela situationen var så spännande och jag var så förbannad över att dom försökte lura mig. Jisses. Spännande var det i alla fall och jag kände mig lite stolt!

4 kommentarer:

  1. hahaha man skulle kunna göra en film om det!!

    SvaraRadera
  2. håller med ovan!!
    älskar att sätta fast idioter!!!

    SvaraRadera