lördag 15 september 2007

sjuk tjej!

Jag är en sjuk sjuk tjej idag. Orkade knappt stå upp idag på jobbet, men klarade mig på något sätt igenom dagen ändå. Det var sjukt stressigt och det fanns ingen personal och jag hetsade i flera timmar och sen gav jag upp och gick hem en och en halv timme tidigare. Min hjärna fungerade knappt och jag kände mig som en zombie. Nu är jag i alla fall ledig i två dagar så jag kan kurera mig.

Jag håller på och läser en bok, Tusen små bitar av James Frey, och den är så fruktansvärt dålig! Eller, inte fruktansvärt, men jag är så besviken på den. Oprah sa en gång att det var den bästa boken hon någonsin hade läst, att hon hade gett den till alla i hennes "staff" och alla älskade den lika mycket. Hon kunde inte ta sig igenom boken utan att gråta och blabalbaa. Den har fått en massa bra kritik också, så mina förväntningar var stora. Men så suger boken.
Den är skittråkig, händer ingenting, handligen står still, sen kommer det lite äckliga beskrivningar ibland på hur han spyr och drar ut sin tånagel och sånt skit, men annars så läser jag bara orden och vill att boken ska ta slut. För jag måste läsa ut skiten, jag vill ju liksom veta hur den slutar men det tar ju en evighet att komma fram till det.
Han skriver typ som jag skrev när jag var fjorton, vilket är lamt. "Poetiskt" typ, upprepar alla ord tusen gånger för att man ska fatta att han faktiskt MÅR DÅLIGT. Vilket jävla felköp den boken var. Köpte den mest för att Jonas hade hittat två böcker på Pocketshop och så var det tre för något pris så frågade han om jag ville ha en bok och så såg jag den och tog den. MITT LIVS VÄRSTA MISSTAG TYP!!

Nu ska jag bada och ta hand om mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar