lördag 24 november 2007

utmanad!

Jag har blivit utmanad av Nenna. Jag tror i alla fall att det är mig Hanna hon menar. Pino om det inte är det, då får jag internet-skämmas :C

1. Vad gjorde du för tio år sen?
Eh, spelade handboll och tyckte att det var roligt! Var ihop med Ricki som sedan dumpade mig på en rast och fick mig att börja gråta och skolka från resten av lektionerna den dagen.

2. Vad gjorde du för ett år sen?
Var fortfarande lite ny inför det här med sambolivet. Jobbade förmiddag i skärholmen och eftermiddag i Kungsängen och sov tiden där i mellan. Var fattig nästan jämt och köpte aldrig festliga grejer. Försökte fatta att Elina och Jakob var på väg att bli föräldrar.

3. Fem snacks du gillar!
Cashewnötter, pistagenötter, saltade sojabönor, popcorn och grönsaker med dipp

4. Fem sånger jag kan texten utantill på!
Typ många! Alltid när Jonas börjar nynna på en låt och sjunger typ ett ord (Jonas kan inte en enda låt utantill!!! Han är skitdålig på låttexter!) börjar jag fylla i och avslutar typ hela låten! Ett exempel är Lill-Babs "gröna granna sköna sanna sommar".

5. Vad skulle du göra om du var miljonär?
Sätta in massa pengar på Signes sparkonto så att hon aldrig kan sluta älska mig + köpa lägga + en massa skor + resor till hundra olika ställen + ett sånt där lyxigt klösträd till svea och syster!

6. Fem dåliga vanor!
Blir grinig nästan jämt i fem sekunder och sen går det över. Lam dålig vana.
Eh, dricker för ofta? Fast det tycker jag inte att jag gör. Jag har nog inga dåliga vanor. Skulle väl vara att jag fiser för ofta på Jonas :C

7. Fem saker du gillar att göra!
Shoppa (fast bara när jag är rik och det är folktomt), äta fruktsallad, dricka öl med vänner, busa med signe, laga mat (och handla den. när jag är rik)

8. Fem saker du aldrig skulle köpa eller klä dig i!
Jag är ganska villig att pröva det mesta faktiskt. I alla fall en gång. Ganska mycket har ju legat och ruttnat i min garderob och nästan aldrig använts för att till slut skänkas bort, men jag provar nog nästan allt! Förutom läderkjol!

9. Fem favoritsaker!
Dattan, mobben, spisen/ugnen, körsbärsörhängena, tavlan som Jakob har gjort.

10. Utmana fem personer, eller fyra, eller två.
Elina kanske? Och alla andra som vill!

3 kommentarer:

  1. aaaaw snäll som skulle ge signe pengar om du var miljonär!!!!

    SvaraRadera
  2. men det är ju som en muta!! för om hon får flera hundra tusen kommer hon aldrig kunna bli ovän med mig eller vara dum mot mig! skitsmart!

    SvaraRadera
  3. ooh vad fint hanniiiiis!! klart jag menade dig!!

    SvaraRadera