tisdag 1 januari 2008

årets första dag!

Det här året började bra! Jag var fräsch som en nyponros och kände mig hälsosam och pigg (trots att jag sov jättedåligt inatt och vaknade flera gånger) när alla äckliga bakfulla människor med smink i hela fejan, haltande gångstil efter skavsår av nya skorna och ofräsch andedräkt staplade in i butiken i jakt efter bakiscola och fet mat.
Jag satt och log mitt största solskensleende mot alla i kassan och var så fräsch, så fräsch!

Fast jag var liiite partysugen vid tolvslaget igår när alla rakter lyste upp himlen och Hanna ringde och nyårshälsade. Men det var en riktigt bra nyår ändå! Jakob och Elina hade gjort skitgod mat, trerätters:

Förrätt: Ugnsbakade tomater med kronärtskockor och eget vitlöksbröd
Varmrätt: Hasslebackspotatis, oxfilé (quorn till mig), avocadosallad, bearnaise
Efterrätt: Chokladkaka med inbyggd sås (eller vad hette det nu igen?), hallon och glass

Allt var delikat, vi åt tills vi inte kunde röra mer på oss. Sen spelade vi monopol och skrattade så att vi nästan grät. Det var roligt och jag hade nog vunnit om vi hade spelat klart! Sen gick vi som sagt ut och kollade på rakterna, det var fint, och sen försökte vi natta signe i hundra år utan att lyckas och sen nattade vi oss själva.
Det var mysigt att sova över i Kungsängen. Mindre mysigt att vi höll på att missa tåget imorse.

Nu ska jag ta ett bad. Hejdå.

3 kommentarer:

  1. du den där middagen lät ju riktigt jävla smarrig!! chokladkaka med inbyggd sås var fan länge sen! jag tror att tove försökte sig på den till min 18årsfekke.. hehe
    kom och hälsa på snart. puss

    SvaraRadera
  2. det var smarrigt! vi åt ju tills vi dog.

    jaa, vi ska hälsa på snaaart! lovar! typ imorgon? :D

    SvaraRadera
  3. vi måste göra om det!!!! och spela klart! tills killarna loosar, hähäähähähä girls=the winners!! alltid!!

    SvaraRadera