söndag 17 februari 2008

festen!

Igår var det ett hejdundrande kalas. Världens godaste buffé med bland annat världens godaste petit chouxer fyllda med krabba, kräftstjärt, dill, citron och annat gott, jag dog matdöden och sen åt jag brie som om det inte fanns någon morgondag. Lite tårta och kaffe på det och ofantliga mängder vin. Och ett bejublat uppträdande av en dragspelsduo!

Jag gav upp försöket att reda ut alla släkförhållanden mellan alla 59 gäster och blev full istället. Jag fick beröm för mig östgötska och alla gick omkring och påpekade att jag var finsk hela tiden. Emma förklarade gång på gång att om jag och Jonas någonsin fick barn och bodde kvar i Stockholm så skulle hon vara den elakaste fastern i världen. Flyttar vi till Linköping ska hon vara snäll.

Vi vinglade hem vid ettsnåret efter en mycket trevlig afton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar