söndag 10 februari 2008

jag = klantiga tjejen

Igår kväll när jag hade piffat och gjort mig fin, druckit en kopp kaffe för att orka vara vaken under hela kvällen och dansat lite med Jonas så var det dags att gå på parmiddag i Bandhagen. Vi var glada, vi var peppade och jag hade tusen grejer att hålla i (kuvertväska, nycklar, systemetkasse) och skulle samtidigt låsa ytterdörren. När jag ska krångla ner nycklarna i väskan råkar jag tappa min (låne)mobil ner för trappan och när jag tar ett par steg ner för att hämta den så säger det bara KRASCH och så ligger det rödvin över hela trapphuset.
Systemetkassen som jag hade i handen hade på något lustigt sätt lyckas slinka ur mitt grepp utan att jag ens märkte något. Jag blev ledsen och sen förbannand och Jonas sprang och hämtade moppen och ringde för att säga att vi skulle bli lite försenade.
Sen stod vi där, uppklädda och fina, och skurade FINT DYRT (eh, inte från 59:- hyllan iaf, hehe) GOTT rödvin i trapphuset i en kvart. Det värsta var att det rann ända ner till porten. Det droppade liksom i mitten. Så jävla jobbigt!
Jag hade verkligen peppat upp mig hela kvällen på att dricka rödvin, fan vad sur jag blev på mig själv. Och när jag var på systemet i fredags så hade jag tänkt köpa två flaskor för det är ju alltid bra att ha en hemma, men jag kände att plånboken blev lite grinig på mig när jag tänkte den tanken så det bidde inget. Fick ta med mig födelsedagspresentsvinet som jag fick av Roger på middagen, och det var förvisso väldigt gott, men det var inte rött. Typ som att man går runt och är sugen på choklad en hel dag men får lakrits istället. Lakrits är ju gott, men man blir ju besviken för man har ju inte längtat efter lakrits en hel dag!

Middag var iaf väldigt trevlig med sjukt god mat! Couscous, ugnstekta quornfilér marinerade i en massa gott med smält mozzarella på och sallad. Och varm frukt med smält vit choklad till efterrätt. Sanne och Alex verkar gilla att smälta saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar