tisdag 25 mars 2008

lite blod fattigare, en tisha rikare!

Idag var jag en duktig medborgare och begav mig till Södertappen efter jobbet för att tömma kroppen på lite blod. Jag blev omhändertagen av en rar kvinna som påminner jättemycket om min rara faster och det kändes tryggt och fick mig att slappna av.

Vi tog som vanligt ådran (eller vad säger man?) som sitter lite på sidan i armvecket och Maggan (den rara kvinnan dårå) började sucka och oja om att det skulle göra VÄLDIGT ont att ta blod därifrån, och jag har haft stora problem med att kunna ge blod överhuvudtaget. Jag var iskall och cool och sa: gör det bara! Och det gick faktiskt över förväntan.

Som belöning för besväret så får man ju välja en liten gåva, fast jag tycker alltid att det känns lite fel, för jag gör det liksom inte för att få något, jag gör det för att vara snäll och för att det är vettigt. Den här gången fanns det dock en gullig tisha att välja bland. Limited edition var det också. Så jag valde den. Fint.

Imorgon kommer jag ha blåmärke i armvecket och se ut som en knarkare :C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar