torsdag 13 mars 2008

mongon x3

Klockan var sjutton, jag satt förväntansfullt uppflugen på en spinningcykel på friskis ringen och väntade på att passet med den söta ledaren skulle börja.
En man sätter sig brevid mig. Han har kläder väl anpassade till att spinna i och skor med såna där klicksaker på undersidan som man kan klicka fast i pedalerna. Han ser väldigt proffsig ut med andra ord jämfört med mig som sitter brevid i sunkigt linne med gårdagens intorkade gympasvett och handbollsshorts från 2001 som är på tok för korta och glider upp hela tiden så det ser ut som att jag har på mig en jätteblöja.
Passet börjar och proffsmannen snyter sig OAVBRUTET i handen och torkar av det på ryggen, på tröjan. Jag höll seriöst på att spy. Det värsta är att han hade papper på styret till att torka svett med (på det sättet var jag mer seriös än honom, jag hade nämligen med mig en handduk!) men det dög tydligen inte till hans snor. Där var det hand och tröja som gällde.

Inte nog med det: ett mongo fes med jämna mellanrum så att en obehaglig odör spred sig till personerna närmast. Inte riktigt okej när man är i en liten spinningsal, som i och för sig luktar svett, men fis är ju nästan alltid lite äckligare.

Passet gick trots allt bra, jag gick till omklädningsrummet, duschade och satte mig i bastun där två kvinnor sitter så långt ifrån varandra som möjligt och pratar, nej SKRIKER, med varandra. På arabiska. Det var inte så harmoniskt och avslappnande. Folk får gärna prata i bastun, om man sitter brevid varandra och har en normal/låg samtalston. Vissa vill ju faktiskt slappna av efter ett hårt spinningspass i en fisig, snorfylld lokal.

ps. Det var jag som var fismongot. Hoppas att snorkillen dog av mina fräna fjärtar.
ps2. Det var inte med flit, åt bruna bönor till lurre!

2 kommentarer:

  1. MEN EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEW!!!!!!
    äckligaste snorkillen!!! du som alltid vågar säga till, varför sa du inget??!! UUUSCH!!

    och asså, VAR DET DU SOM FES? NASTY!!!

    SvaraRadera
  2. för att jag koncentrerade mig på spinningen + hög musik! men det var riktigt riktigt nära att jag gjorde det!


    hehehe, oväntad twist va?!

    SvaraRadera