söndag 27 april 2008

det här inlägget handlar nästan bara om sömn + lite lägenhet

Har sovit bort hela helgen. Igår sov jag nästan konstant. Var vaken kanske tre timmar på förmiddagen, sov mellan ett och sex, vaknade, åt lite mat, somnade igen strax efter nio? Fruktansvärt skönt var det att sova, känner mig nästan helt frisk idag. Hurrahurra.

Idag har jag inte sovit mycket alls, det känns trist, jag har liksom vant mig vid att sova dygnet runt nästan. Jag ska förmodligen gå och lägga mig snart. Somna vid åttatiden på söndagar är det nya svarta.

Jag kämpade mig ut till Kungsängen idag för att grilla med mamma, syster + familj och bror + familj och efter det kämpade jag mig till Husby för att kolla på en lägenhet. 400 000:- i utgångspris men i renoveringsbehov. Den var helt perfekt i storlek och den hade en skitstor klädkammare med världens finaste tapeter! Klädkammaren var så stor att det typ skulle kunna vara att litet litet sovrum.
Det fanns ingen fungerande frys och det var lite inrökt och tapeterna var ganska skabbiga i hela lägenheten, med en massa fuktfläktar och så. Men det var inglasad balkong (bra för katterna) i söderläge. Tyvärr var det en massa sprickor i betongen på väggarna på balkongen och det går en ganska stor väg precis utanför. Men det var nära till tuben osv osv. Mycket plus och mycket minus. Jag känner mig lite kluven, men jag tror att jag skulle kunna få ihop ett fint litet hem där. Får se vad budgivningen landar på bara.

3 kommentarer:

  1. läggan låter ju asbra!¨
    om du köper den kan vi hjälpa till att renovera! och så ska du ju få vår soffa! fast vi måste nog köpa en ny först................*fattiga*

    hoppas du kan köpa den!

    SvaraRadera
  2. gick det bra att åka till husby själv? eller var det läskigt?

    SvaraRadera
  3. elina: köp en soffa fort för nu håller jag på att lägga bud!!!

    erika: det var lite läskigt, men jag dog i alla fall inte

    SvaraRadera