tisdag 27 maj 2008

allergiska tjejen!

Jag som i hela mitt liv har kunnat skryta med att jag inte är allergisk mot minsta lilla sak har nu upptäckt en grej som min kropp inte tål: amimox, medicinen jag ätit mot mitt halsont i en vecka.

Kroppen har ju kliat en del dom senaste dagarna, men igår blev det outhärdligt. Satt och kliade mig hela kvällen, duschade och skrubbade hela kroppen som en galning för att sen dränka den i lotion. Inget hjälpte. När det var dags att borsta tänderna upptäckte jag små, små bubblor i pannan på mig och imorse hade det blivit värre. Jag har var helt röd och svullen om kinderna, hade prickar i hela ansiktet och på halsen och prickarna bara spred sig över bröst och rygg.

Åkte till jobbet och skrämde slag på hälften av mina kollegor med mitt quasimodo-ansikte. Ringde vårdcentralen och fick en tid kvart över tio. På vårdcentralen fick jag prata med min läkare som styrde upp lite medicin: en liten kopp med 12(!!) utlösta tabletter i som skulle hjälpa mot den värsta svullnaden och ett recept på allergimedicin som jag ska äta tills besvären helt har försvunnit.

Trots medicinshoten på Vårdcentralen så blev det bara värre så jag tackade för mig på jobbet, köpte en film + vattenmelon och åkte hem. Nu är jag prickig på hela jävla kroppen och det svider och kliar och jag ska spendera eftermiddagen i ett svalt bad för att lindra smärtan. Eventuellt några avsnitt av Californication på det.
Fy fan, min kropp har nog aldrig varit med om något värre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar