tisdag 10 juni 2008

personalfest + behaglig bakisdag

Igår var det personalfest. Vi åt middag och drack en hel del öl på O'learys. Jag var på bra humör i början av kvällen och sen blev jag helt plötsligt skitförbannad. Att Jonatan brände mig på fingret med en cigg gjorde inte det hela bättre. Jag kände verkligen bara för att gå hem och sova och sura. Det gjorde jag inte utan fortsatte vara med på festen och det var kanske lite dumt för jag gick mest runt och var butter.

Idag var jag och nästan alla andra bakis på jobbet. Vid elva går elen för oss och 42000 hushåll på söder. Butiken blev kolsvart och vi kunde inte göra så mycket mer än sätta oss och slappa i personalrummet. Efter ett tag kom någon på att vi kunde sälja sallad vid ingången, så då började vi göra det. Folk köpte som tokar och Svenska Dagbladet kom förbi med en fotograf och knäppte en massa bilder.
Väldigt slappt att inte behöva slita som ett djur när man är bakis.

Jag fick gå hem vid ett när vi fick besked från Fortum att elen skulle vara borta till fyra. Tanken är att jag ska packa, men jag har ingen ork eller lust. Ska ta ett bad och se om orken dyker upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar