torsdag 31 juli 2008

...

Jag blev så full igår! Fattade ingenting.

Var i alla fall på Baba igår med Malin och Robert. Kalle och Krille gav upp halvvägs i den evighetslånga kön och vi gav också upp efter ett tag och tänkte åka hem. När vi passerar ingången hör jag att någon ropar efter mig. I kön står Erik och Johan och jag blir jätteglad och vi ställer oss med dom och är inne på en sekund (inte riktigt, men det kändes så efter att ha stått i kö i en timme!).

Inne på Baba är det varmt och jag träffar Ivo och hänger runt med honom och dricker tydligen jättemycket öl och sen står jag helt plötsligt på dansgolvet och hånglar och sen stängde dom och då kände jag att det var dags att åka hem.
Vinglar till slussen för att försöka hitta bussen till centralen. Hittar busshållplatsen och väntar i hundra år och orkar inte vänta mer och vinglar iväg och träffar Rebecka. Den stackarn är nykter och jag babblar som ett pucko "jag vet inte huuuuur jag kommer heeeeem, jag vet inte när bussen går, vart jag bor" osv. Till slut kommer en buss mot sergelstorg som jag hoppar på. Framme vid centralen hittar jag rätt hållplats, men min buss går inte förens 45 minuter senare. Så jag hoppar på nattbussen till Hjulsta, somnar på en sekund, vaknar till någonstans i Rissne och hoppar av bussen mitt i ingenstans. Som tur är så ska min nattbuss gå från samma hållplats typ tjugo minuter senare så jag sätter mig och väntar och väntar och somnar nästan sittandes. Bussen kommer till slut och jag dör av lycka. Då är klockan kvart i fem.

När jag är på väg att gå av bussen står en kille och vinkar och säger hej till mig och jag vinkar tillbaka och fattar ingenting. Sen fattar jag att det är min granne Tommy och vi börjar prata i mun på varandra och han röker en cigg och jag känner att jag vill dö lite för jag är så full och trött men jag är glad för att jag har en sån trevlig granne.
Kommer hem, somnar och vaknar idag strax innan två och dör seriöst bakisdöden. Hade nästan svårt att röra mig.

Ser att jag har fått sms av Nenna "kom till tanto och grilla". Eftersom jag inte hade någon större lust att ligga hemma och hantera baksmällan på egen hand så kämpade jag mig in till stan, köpte bakiscola, mötte Nenna, Rebecka och Maria och satt med dom i värmen i Tanto.
Sen kom vi till det där med att grilla. Vi gick till Konsum och köpte en engångsgrill och mat, massa grönsaker och haloumi. Så fruktansvärt god mat för en tom bakismage!
När vi ska få igång grillen går det såklart inte. Vi kämpar och kämpar precis som man kämpat med tusen andra engångsgrillar och tillslut för grillmästaren Nenna fart på elden och vi sätter oss ner och väntar på att grillen ska bli varm. När vi tror att den är det slänger vi på champinjonerna och inser att den inte alls är varm. Rebecka och Nenna försöker rädda situationen, men det går inget vidare. Sen börjar det nästan storma och det är mörka regnmoln på himlen och Rebecka är arg och alla är hungriga, så vi går till Bröderna Olsson och äter. God mat, ganska usel service. Men vi blev mätta och mätta = glada.
Sen var det dags att åka hem och jag fick sällskap med Maria nästan hela vägen hem.

Nu tvättar jag jättemycket tvätt och är trött efter en bra och rolig dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar