söndag 20 juli 2008

hela helgen i ett svep

Vilken fantastiskt bra helg jag har haft! I fredags var det ju som sagt lite förfest hemma hos mig med en massa människor och 90's på det. Precis innan vi åkte in till stan kom min granne förbi och presenterade sig för mig och gav mig en påse chips. Haha. Han var trevlig och tyckte att vi skulle ha filmkvällar tillsammans.
90's var i alla fall så jävla bra. Det var den perfekta utekvällen och allt blev liksom som jag hade tänkt mig. Dansade som en tok i flera timmar och fick till och med dansa sista dansen, tryckare såklart, med en söt kille. Sen var det två stycken som frågade chans på mig i äkta 90-talsanda. Jag tackade artigt men bestämt nej och sen sprang jag till sista tunnelbanan.

På lördagen var det ju renovering som stod på schemat. På kvällen åkte jag, Malin S och Ida till Malins mäklarkollega. Tanken var att vi skulle till Trädgården, men tiden rann iväg och helt plötsligt har vi varit på McDonalds och jag, Malin och mäklarkollegan sitter i hans lägenhet och dricker champagne. Jag somnar såklart, som vanligt, och vaknar upp klockan sju, svettig som en gris i det sjukt varma sovrummet. Malin och mäklarkollegan är vakna och gnabbas om vem som ska köra till deras visningar tre timmar senare.
Jag packar ihop mig själv och tar mig på staplande steg till tunnelbanan. Kommer efter en stund på att jag har glömt mitt I'm with stupid-halsband och ber Malin ta med det. Hon hittade inte det och jag fattar verkligen inte vart det har tagit vägen? Jag hoppas att det dyker upp, hon kanske inte var så bra på att leta *hoppas*. Känns trist om jag har lyckats supa bort mitt fina, dyra halsband.

Idag har jag varit bakis och haft en privat Husbyguide i form av Fredrik. Erika och han kom förbi mig runt två och vi gav oss ut på upptäcktsfärd i Husby med omnejd. Fick se Akalla centrum och Akalla by och Husby by och runstenar och det var jättefint och mysigt överallt och jättegrönt och Fredrik tipsade mig om en joggingslinga och cykelvägar till Barkarby osv.
Var en sväng på Ica i Akalla och köpte picknickmat. Jag blev lite kär i en kille som jobbade där så nu måste jag nog börja gå dit ganska ofta.

Nu sitter jag och är död. Har fått boktips så jag kan bygga på min hög med semesterläsning.

Imorgon vill jag hänga med någon och på tisdag åker jag till Norrland!

2 kommentarer:

  1. men bjussa på boktipsen då!

    SvaraRadera
  2. nää, dom är hemliga. bara till för mig!

    SvaraRadera