tisdag 15 juli 2008

ikea!

Var en runda på Ikea idag med Malin S och familjen Feltsen. Köpte en massa småkraffs, lite hyllor, en lampa, badrumsmatta osv och notan landade på nästan tusenlappen :C :C :C Men nu är jag lite mer fokuserad på att få fint och ordning och reda och få ett HEM så snart som möjligt.
Fast det känns sjukt bittert att jag fick lön idag och redan börjar känna pengaångesten. Jag måste verkligen börja bli lite mer ekonomisk. Börja laga mat hemma (inte så lätt när man varken har aptit eller ork) och ta med matlådor till jobbet, som jag alltid gjorde förr i tiden.

På tal om förr i tiden fick jag ett kontoutdrag från SBAB och mitt och Jonas gemensamma sparkonto. Det gjorde inte det minsta ont i hjärtat när jag öppnade det och läste och kopplade vad det var. Det var liksom bara "jaha, det här kontot öppnade vi när vi fortfarande var tillsammans och tillsammans var vi ju för en evighet, hundramiljoner år sen, trots att det känns som att det var igår" Ett konstaterande att det som har varit har varit och kan inte göras något åt. Var glad för att dom fina stunderna är så många och trevliga att minnas.
Sen är det klart att jag saknar honom som min pojkvän, för lite ovant är det ju att vara utan honom och för det har inte alls gått lång tid sen vi gjorde slut i jämförelse med hur länge vi var tillsammans. Men vi passar nog ärligt talat bäst som vänner och jag är så sprudlande glad över det, för vänner kan man inte få för många av. Pojkvänner däremot ska man bara ha en åt gången. Helst.

Är sjukt trött. Behöver min semester.
Nu ska jag titta på Weeds och kanske äta lite godis.

2 kommentarer:

  1. alltså jag vet inte om jag kommer kunna delta på semmeferren :( halsbölden är på väg att erövra min stackars klena kropp :(:(:(

    SvaraRadera
  2. men herkan, jag peppar ju till tusen!!!

    SvaraRadera