lördag 9 augusti 2008

finfin lördag

Jag har hängt med papi hela dagen. Han kom hit strax efter ett, jag låg på soffan och sov med Svea och blev livrädd när han ringde på dörren. Han borrade i alla jävla betongväggar med sin superborr och det gick superfort! Så nu sitter spegeln på plats i klädkammaren och min hylla i köket sitter uppe, micron är placerad på hyllan tillsammans med den stora plastjordgubben som jag har kattmat i, cocktailboken och en fin växt. Det blev fint. Sen fick jag upp gardiner och lite lyktor i fönstret och jag ba: ååhååh läggan i luv you 4 ever and ever!!! Så himla fint!
Skulle sätta upp en gardinstång på balkongen också men jag hade inga hållare eller vad det nu heter så jag måste ta mig till ikea och köpa det någon dag. Ska köpa hallmöbler när jag får lön och hyllplan till ena garderoben och lister och sen är typ allt klart och då blir det inflyttningsferre! *peppad*

Efter allt borrande åkte vi till Kungsängen för att kolla efter lite grejer på Coop Forum och sen åkte vi hem till pappa och hämtade hans badkar som stått i hans förråd i snart tre år! Pappa tyckte nämligen att jag skulle ha det i min lägenhet! För att fira att jag skulle få ett badkar åkte vi till restaurang Alexandra där jag bjöd pappa på en god middag. Båda åt pasta, båda blev pruttmätta.
Sen åkte vi hem till mig igen. Vi rengjorde badkaret och ställde det på plats i badrummet och jag ba: åååhåh lyx-läggan älskar din ännu mer 4 ever and ever and ever and ever!!!

Tycker faktiskt att det är sjukt lyxigt med badkar, inglasad balkong i söderläge, klädkammare och tvättmaskin!

Sen åkte pappa hem och jag invigde badkaret och nu sitter jag här nybadad och har tänt lyktorna i fönstret (hippie) och det regnar ute och det är mysigt (ännu mer hippie) och jag dricker ett glas gott rödvin och jag har inte riktigt bestämt mig för om jag ska ut ikväll eller bara vara hemma och titta på film tillsammans med Ida och katterna. Jag vet bara att just nu känns livet ganska fint. Imorse kändes det inte alls lika fint, då var det lite deppigt, men nu känns det bra.

5 kommentarer:

  1. men ååååh roligt! nu vill vi komma och titta när det är fint! Och lylligt med badkaret, vilken snäll pappa vi har!!

    SvaraRadera
  2. vadå, ville ni inte komma förut? :C taskigt! ni hatar min lägga!

    SvaraRadera
  3. nää, vi hatade att komma till dig innan!!!! *skoja* fast signe skojar inte, hon hatade det 4 real, haha

    SvaraRadera