måndag 25 augusti 2008

läser min gamla skunkdagbok 080329 (tre dagar efter att förhållandet med vad jag trodde var mitt livs kärlek tog slut)

"LÖRDAG - 20:04
lyssnar på britta persson och äter lördagsgodis ur iittala-skålen för att få livet att kännas lite festligare. allt känns upp och ner. försöker ladda ner ny musik, men det går inte. har stor lust att sätta på den finaste blandskivan jag vet, men jag orkar inte gråta ikväll. orkar inte gråta mer. svea tuggar kattmat jättehögt. läser bloggar som jag inte är intresserad av. saknar malin s något enormt. struntar i att ringa pappa som har försökt nå mig idag, orkar inte. dålig dotter. behöver en kram. behöver en kram till efter det. vill att helgen ska vara över, vill vara på jobbet och ha min underbara chef i närheten. vill prata prata prata utan att behöva prata för jag är så trött på att höra min egen röst. vill bara skeda. vill bara vara. vill bara snabbspola till något bättre. vill dricka en till folle och bli lite folkölsfull. imorgon har jag tänkt städa, om orken finns. yrslat idag. vet inte om det beror på bakfyllan eller allt annat. drack vatten på nennas jobb tidigare idag. promenerat i timmar med elina. gratulerat jonas på namnsdagen.

livet livet livet!
inte trodde jag att det skulle göra så ont."

Nu är det ju något bättre! Inte för att det har varit någon jävla snabbspolning, snarare har jag bara fördröjt allt genom att göra dumma val, men nu är det ju "något bättre", nu är jag framme. Och det känns så fruktansvärt skönt. Och om en timme kan jag gratulera mig själv till fem månader som singel för det är verkligen något värt att gratulera, för jag tror faktiskt på riktigt att jag mår bättre nu än vad jag har gjort på (minst) tre år. Stabilare, kompis med mig själv, fokuserad.

4 kommentarer:

  1. GRATTIS HRATTIS DET MÅSTE VI UT OCH FIRA!!

    SvaraRadera
  2. JAG SA JU DET HELA TIDEN! :D :D :D
    visst är det skönt när man äntligen inser att man är i SLUTET AV DEN DÄR JÄVLA TUNNELN, eller äntligen har klättrat upp ur den där mörka brunnen. det är fantastiskt! allt ser ljusare ut, allt smakar och luktar bättre än tidigare. det är lite som att födas på nytt! eller hur?

    SvaraRadera
  3. nenna: jaja, fira bör vi annars dör vi!

    elina: klart att du sa det hela tiden, men det hjälpte ju inte ett endaste dugg just då. men nu är allting mycket mycket bättre!

    SvaraRadera
  4. neeeej, jag vet att det inte hjälpte DÅ, men visst är det skönt att se tillbaka på det NU och inse att det var så?!!

    SvaraRadera