söndag 2 november 2008

den heliga söndagen

På söndagarna händer det att jag sitter, precis som många andra i vårt avlånga land, och utvärderar livet. Försöker komma fram till vad som skulle få just mig att bli en bättre människa. Tänker "imorgon, då jävlar, ny vecka - nya tag".

Men inte den här söndagen. Den här söndagen sitter jag och tänker på hur bra jag är. På hur stolt jag är över mig själv och det jag har lyckats prestrera i mitt korta liv. Och jag tänker på det jag har kvar att göra. Det jag ännu inte lyckats med men som inte ligger allt för långt ifrån. Tänker att det är mitt ansvar att se till att det sker. Att man inte bara får saker utan faktiskt måste ta dom själv.

Finns ett fint uttryck som är flitigt använt av en fantastisk kvinna i min närhet: Gör dig själv en bra dag!
Det tycker jag är fint sagt. Fint och rätt. Mitt eget ansvar att göra mig själv många fina fantastiska och underbart bra dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar