fredag 28 november 2008

nu är det jul igen

På söndag är det första advent. Då ska jag julpynta. Men jag har redan börjat med julmaten. Ikväll lagar jag morotslåda, min favorit på julbordet genom alla tider! Jag smygstartade iof julen redan i måndags med julluncher på jobbet: risgrynsgröt och vörtbröd med rödbetssallad på.

Ingen jul är i alla fall komplett utan morotslåda. Hoppas att den blir lyckad. Tanken är att jag ska klämma i mig en ordentlig julmiddag på söndag. Har köpt must och sill och rödbetssallad och ägg och åååh smarro!

4 kommentarer:

  1. vörtbröd? röbetssallad? fy fan.

    SvaraRadera
  2. det är asgott juuuu! (alltså vörtbröd och rödbetsallad) fast kanske inte tillsammans? har nog aldrig testat det.

    SvaraRadera
  3. nenna: det är bara för att du inte firar jul som du inte inser storheten i dessa ting!

    malle: prova, lovar att det matchar!!

    SvaraRadera
  4. asså kräks! *hata vuxenmat*

    SvaraRadera