lördag 22 november 2008

vinterpromme!

Jag och Fredrik tog tillvara på den här fina dagen och tog en lång härlig promenad på Järvafältet. Jag fick klappa en jättegullig pony!! Fast jag var lite rädd, tycker att hästar och ponysar (eh, heter det verkligen så i plural?) är lite för stora för mig, jag blir alltid så nervös och tror att jag ska bli biten. Så himla fint med all snö, säkert en dm tjock lager som man fick pulsa igenom. Jag halkade bara en gång och frös bara lite om kinderna tack vare att jag hade klätt på mig halva min garderob: långkalsonger, dubbla strumpbyxor, kjol, ett linne och två tröjor, vinterjackan, handskar, halsduk och öronmuffar. Älskar öronmuffar, det är så himla cute!

Efter spatserandet gick vi till vinaffären för att köpa glögg! Jag plockade på mig en massa spännande sorter plus lite julöl och när jag kommer till kassan så inser jag att jag inte har mitt leg med mig!! Det låg kvar hemma på halgolvet efter att jag hade stuvat om i väskan :c Så det bidde ingen glögg. Gick in på Konsum och köpte pepparkakor och ädelost istället som jag nu sitter och smaskar på tillsammans med en kopp varm choklad.

Ikväll kommer David och Vickan hit för att äta middag och dricka öl! Peppen!!

3 kommentarer:

  1. HAHAHAHHAHAHHAHA okej PULSAR du genom 1 dm snö???!! hahahahha äru dvärg eller?? LOL!!! "såå pulsigt att ha snö upp till ANKLARNA! OMG!!"

    SvaraRadera
  2. men guud! leg-glömskan smittar med andra ord!!!

    SvaraRadera
  3. men asså på järvafältet pulsar man oavsett om det är 1dm eller mer eller mindre!

    men ja! *korkade systrarna*

    SvaraRadera