tisdag 30 december 2008

nyårslistan!

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Började träna på friskis, gjorde slut, gjorde dumma jävla saker hela jävla tiden, blev bostadsrättsägare, blev med i ledningsgruppen på jobbet, söp bort semestern

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag har aldrig nyårslöften

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej, men i början av 2009 kommer det ploppa ut bebbar till höger och vänster!

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, men en kille som gick i parallellklassen på gymnasiet gjorde det.

5. Vilka länder besökte du?
Var över till Finland en snabb sväng, typ en timme eller två, under min semester i Kaunisvaara.

6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
Stabilitet, mer umgänge med familjen

7. Vilket datum från år 2007 kommer du alltid att minnas?
26 mars, hjärtekross.
16 juni, tillträde till lägenhet

8. Vad var din största framgång 2008?
Framsteg i karriären och att jag faktiskt överlevde när jag trodde att jag skulle dö

9. Största misstaget?
Att jag aldrig tänkte mig för, att jag trampade mig själv och alla andra på tårna hela tiden, att jag påbörjade innan jag avslutat.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Har varit sjuk nästan varje månad, mer och mindre seriösa grejer. Det värsta jag var med om var väl nässelutslagen i början på sommaren och influensan vid samma tidpunkt. Och att hjärtat gick sönder och att det tog så lång tid att laga det.

11. Bästa köpet?
Lägenheten!! <3 4 evah!

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Lägenheten och renoveringen av den samt öl

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Vännerna, jobbet, ölen, Signe, dansa, solen, Kaunisvaara, farmor osv

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
Kärlek är ett brev skickat tusen gånger - Håkan Hellström
Inte skyldig nån nåt - Håkan Hellström
(Sittin' on) the dock of the bay - Ottis Redding

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Så sjukt mycket ledsnare större delen av året och så sjukt mycket gladare på slutet.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat, träffat familjen

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Gråtit, varit bakis

18. Blev du kär i år?
Ja! I livet!

19. Hur många one night stands?
Precis lagom många

20. Favoritprogram på TV?
Weeds

21. Bästa boken du läste i år?
Middlesex och Kafka på stranden

22. Största musikaliska upptäckten?
Fleet foxes

23. Något du önskade dig och fick?
Löneförhöjning, mer ansvar på jobbet, banklån så jag fick råd med lägenheten

24. Något du önskade dig men inte fick?
Ett fint och okomplicerat avslut, löneförhöjning nummer två

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Fick frukost på sängen av Jonas, hade en fin dag på jobbet och hade födelsedagsfest med utgång med vännerna på kvällen

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Lite mer pengar, lite mer semester, lite mer hångel

27. Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
Bakissunkig blandat med tjusiga klänningar och koftor

28. Vad fick dig att må bra?
VÄNNERNA!!!! Träningen, fint väder

29. Vilken kändis var du mest sugen på?
Johan Glans

30. Vem saknade du?
Farmor, katterna under den där perioden då jag knappt var hemma, Jonas, Daniel

2 kommentarer:

  1. åh! fleet foxes är också min största musikaliska upptäckt under 2008. om du vill veta alltså :)

    SvaraRadera