måndag 29 december 2008

vintagefynd!

Jag har precis blivit ägare till ett gammalt sminkbord i teak från 50-talet. Det har funnits i Malins rara farmors ägor men hon har blivit gammal och grå och ska flytta till servicehem och måste därför göra sig av med lite ditten och datten. Malin frågade igår om jag ville ha det och nyss ringde pappa och sa att han var och hämtade det. Hurra!

Malins farmor är verkligen skitsöt! Jag brukade följa med Malin och hälsa på henne ibland och lite då och då gav hon mig stickade raggsockor. Sen ville hon jättegärna att jag skulle lära Malin finska eftersom hon är finska men Malin ledsamt nog inte kan ett enda ord av det vackraste språket i världen (obs skoja, är det någon som gillar finska på riktigt?), men vi tog aldrig tag i det där.

Åh jag längtar tills jag får kika på bordet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar