söndag 18 januari 2009

22 år

Om exakt en vecka fyller jag 22 jordsnurr. Jag börjar få lite ångest för jag vet inte hur eller ens om jag ska uppmärksamma det. Vill inte ha födelsedagsfest på lördag för jag har ingen större lust att vakna upp bakfull i min ensamhet på söndagmorgon. Vet inte om jag vill ha födelsedagsfest överhuvudtaget.
Kanske bara ska ha födelsedagsfika/drop in/fan vet jag. Kanske ska samla ihop ett sällskap och gå ut och äta. Kanske bara ska skita i det. 22 är väl ändå ingen ålder att fira.

Om man skulle få för sig att ge mig en present så har jag en liten lista på vad som skulle vara extremt uppskattat (presenter i sig är ju redan uppskattat liksom).

- BÖCKER! Jag har hundra miljoner böcker jag vill ha och läsa, tex.
Låt den rätte komma in - John Ajvide Lindqvist
Den som inte tar bort luddet ska dö - David Batra
Allt är bara bra tack - Moa Herngren
Hey Dolly - Amanda Svensson
No One Belongs Here More Than You: Stories - Miranda July (svenska eller engelska spelar ingen roll!)
Middlesex - Jeffrey Eugenides
I detta satans rum - Mats Jonsson
PLUS ALLA ANDRA BÖCKER SOM ÄR BRA!!

- SKOHORN, för det måste man tydligen ha hemma
- BRÖDKAVEL, för det måste man tydligen ha hemma
- GULLIGA SAKER TILL MIN GULLIGA LÄGENHET, typ tavlor, blommor, kitsch, gulliga prydnadsdjur osv
- ROLIGA BILJETTER TILL ROLIGA SAKER VI KAN GÅ PÅ TILLSAMMANS, typ teater, bio, cosmonova osv
- SMYCKEN! Jag älskar smycken!
- EN PUSS OCH EN KRAM FRÅN ALLA MINA FRÄNDZ! :*

2 kommentarer:

  1. visst känns det lite som att man måste skriva "puss och kram, trevligt sällskap, att alla mina kompisar kommer" osv när man precis har väldigt girigt räknat upp tusen saker man vill ha!

    SvaraRadera
  2. haha, jaaa! ba; jag älskar faktiskt er INTE alla saker ni ger mig *vill ha*

    SvaraRadera