söndag 11 januari 2009

alldeles för verkligt

Vaknade upp inatt, mitt i en dröm som var så sjukt verklig. Jag sprang omkring och letade efter dig i ett stort hus, vi var på fest, och till sist hittade jag dig ensam i ett rum. Jag gick fram och gav dig en kram, undrade varför du satt ensam i ett mörkt rum. Du svarade att du inte orkade med festen just nu, orkade inte se mig dansa och vara glad. Så jag kysste dig, och du kysste mig tillbaka och helt plötsligt var det händer innanför tröjor och min hand på ditt lår och det var så verkligt och vi la oss ner på en säng i det mörka rummet och alla kläder kom inte ens av utan vi hade sex ändå och till min stora besvikelse kom du jättefort och du rodnade och skämdes jättemycket "det här brukar inte hända mig" och jag klappade dig i nacken och sa såklart ingenfara och detärvälintehelavärlden. Du blev konstig och tyst och drog dig undan sprang i väg till ett annat hörn av festen och gömde dig, det lät som att du grät och jag började jaga dig, leta igen och till slut gav jag upp för jag orkade inte mer.

Vaknade och hjärtat dunkade och jag var tvungen att tänka efter en två gånger vart jag faktiskt var någonstans. Kom fram till att jag var hemma i min säng, ensam, utan dig och kände lättnad. Lättnad över att drömmen var en dröm för vi ska inte göra saker och ting komplicerade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar