torsdag 12 februari 2009

JOMENSÅATTEH

Tydligen har man ju blivit listläggarproffs nu med lite hjälp av Hanna. Hon dök upp hemma hos mig vid lunch. Först var hon inte till så mycket hjälp, hon satt mest i soffan och skrattade åt mina försök till att såga. Men sen var hon snäll och fixade och trixade och räckte mig saker och peppade!
Efter en stunds ihärdigt sågande insåg jag att min såg var värdelös så jag tog hissen fyra våningar upp och knackade på hos min granne (obs inte indiern obs!!) som är världens snällaste! Han hade sjukt mycket verktyg och lånade ut två sågar och en sån där greimoj som man kan spänna fast saker med. Hehehe. Hursomhaver så var den ena sågen värsta killersågen som ba: *zåga zåga* Tog mig typ två sekunder att såga igenom en list som tog femton minuter med sågen jag lånade av papi. Överdriver absolut inte. Eller jo, kanske lite.

Listläggandet har med andra ord gått bra idag. Lagade sjukt god pasta med kryddig pastasås till middag (obs hade i typ en halv flaska rödvin, K säger att det blir godast så och han hade jävligt rätt i det) för att fira allt arbete jag gjort. Unnade mig även ett glas vin. Blir lite stressad över att det är stökigt i läggan och alla möbler står en halvmeter från väggarna och det ligger skit överallt osv osv men det blir så fiiint med listerna.

Imorgon på mörra ska jag åka och shoppa hörnlister och lister till dörrkarmarna med mami.

Hanna var precis på matpaus i Kista med sina föräldrar och nu är hon på väg tillbaka. Eventuellt blir det lite öl ikväll. Går ju inte riktigt hand i hand med min detoxsemme men äh vad fan. Jag har ju lagt lister för kung och fosterland i dag så lite ska jag väl få unna mig!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar