onsdag 4 februari 2009

två dagar kvar till semester.

Min onsdag är fin. Jag diskar och lagar mat. Plockar undan kläderna som jag stökade fram i lördags. Pratar i telefon med Nermina (som hon tydligen heter nuförtiden). Fluffar upp kuddarna, fluffar upp katterna. Plockar fram madrassen som D'ida ska sova på inatt.
Imorgon följer hon med mig till jobbet och ska få se hur det är i den riktiga världen. Jobba och slita för löneslanten. "Va? Vill du att jag ska börja jobba klockan SJU på morgonen?!"

Är sugen på kaffeost och hjortronsylt. Ska läsa i boken som är så spännande och bra att jag blir ledsen av tanken på att jag snart läst ut den.
Om två dagar har jag semester. Den ska bara vara hälsosam har jag bestämt mig för. Gå på utställningar, läsa böcker, se på film, städa hemmet, träna, laga mat osv. Jag ska vara utvilad och pigg när jag återgår till jobbet.

Två dagar kvar, två dagar kvar.
Hur intressant var det här inlägget då på en skala?

6 kommentarer:

  1. NEJ NEJ BARA I SKOLAN!!! BARA I SKOLAN!!!

    SvaraRadera
  2. hehe, ska börja säga Nermina jämt!! hehehe

    SvaraRadera
  3. jo men det kanske ni kan! ska till skatteverket och ändra för nu har jag fått ett födelsebavis från bosnia!!

    SvaraRadera
  4. ååh den boken är så himla bra och spännande!!! läste ut den på typ en eller två dagar!!!

    SvaraRadera