måndag 30 mars 2009

haruki murakami <3

Igår läste jag ut mästerverket Norwegian wood av Haruki Murakami. Precis som Erika varnat mig för så blev jag ledsen när den tog slut. Hjärtat bankade kraftfullt sista meningen och jag fick nästan lite panik för att slutet var så abrupt och mäktigt. Så fruktansvärt bra!
Idag började jag läsa Postverket av Charles Bukowski och jag blev inte förvånad när jag insåg att den inte på långa vägar kunde mäta sig med Norwegian wood. Det kommer nog dröja ett bra tag innan jag hittar en bok som jag kommer förälska mig i lika mycket som Norwegian wood.

....

Det här inlägget började jag skriva samma kväll som min dator tog livet av sig, dvs 4 mars. Har hunnit läsa ut Postverket, som förövrigt var sjukt tradig och tråkig, och Allt är bara bra tack av Moa Herngren. Allt är bara bra tack var en stark och gripande bok. En ont-i-magen-bok. Läs den! Jag har även nästan plöjt klart Pappersväggar av John Ajvide Lindqvist, som också är en fin bok. Speciell och fin.
Högen med böcker som ska läsas minskar snabbt och jag älskar att jag har kommit igång med läsningen igen!

3 kommentarer:

  1. jag läste ut papperväggar idag! den var tung!

    SvaraRadera
  2. har du läst hanteringen av odöda? om du inte har gjort det och inte har köpt den så kan du få den av mig!

    SvaraRadera
  3. jag har inte läst den! ge mig den!!!! :D

    SvaraRadera