tisdag 17 mars 2009

spara/slösa

Betar av högen med räkningar och viktiga papper jag samlat på mig under några veckor. Skickar in anmälningar till kurser och betalar betalar betalar räkningar. Blir deppig när jag ser pengarna rinna iväg från kontot. Blir deppig av att allt alltid ska handla om pengar. MEN! Jag har även strukturerat upp mitt sparande ännu mer. Fört över pengar mellan olika sparkonton, försökt komma på vad jag tjänar mest på. Och det gillar vi. Gillar nog egentligen att vara fattig på lönekontot för då slösar jag inte lika mycket pengar på dumma saker.

Under min ofrivilliga bloggpaus öppnade jag även ett privat pensionssparande! *vuxenpoäng* Hurra för mig och att mitt liv som gammal och skrynklig kommer få lite mer guldkant. Gamla Hanna tackar unga, ekonomiska Hanna för det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar