torsdag 14 maj 2009

jag hade mittbena idag men det tänker jag inte skriva om utan jag tänker bara prata växter i det här blogginlägget

Älskar min balkong och mitt växthus och alla växter inne i lägenheten och mina gröna fingrar som jag fått med åren. Pappa kom förbi med 50 liter jord idag och i gengäld bjöd jag honom på fenomenalt god pasta! Så nu har jag planteringsjord till förbannelse känns det som (fast egentligen så kommer det bara räcka till ett par tre krukor) och har planterat lite gräslök idag.

Jag och pappa har planerat lite för hur jag ska göra för att få in mer växter på balkongen. Amplar i taket och en hylla på ena väggen med murgröna på som kan klättra fritt på väggar och tak. Som en djungel! Loves it!

3 kommentarer:

  1. lägg upp bilder då! gärna före/efterbilder. sånt gillar jag! sen hoppas jag på djungelfest när planteringen är klar :D

    SvaraRadera
  2. fast jag har ju inga förebilder :c

    SvaraRadera
  3. nej men jag har ju förebilderna i huvudet kom jag på! men jag vill gärna se bilder på hur det ser ut nu :)

    SvaraRadera