söndag 3 maj 2009

jag har shoppat

Igår dog min mobiltelefon. Jag blev såklart skitsur och fick såklart panik över att alla som ville få tag på mig inte lyckades. Så det första jag gjorde när jag vaknade var att klä på mig och hoppa på tunnelbanan för att lämna in min telefon för reparation. I butiken säger säljaren till mig att det kommer kosta 1500 kr att få den lagad och jag ba *stirrar tomt och försöker fokusera på att stå upp* *låter bli att tänka på all sprit jag hävde i mig igår* *koncentrerar mig på att andas*

Jag inser ju att jag inte vill betala så pass mycket för att laga en telefon som enbart varit till besvär från dag ett och ställer in mig på att införskaffa mig en ny. Sur, bitter och bakis som man är suckar jag och ba "jaha, och vilken telefon ska du sälja till mig idag då?" *släpar mig bort till montern med telefoner* Han pekar på typ tre olika som han rekommenderar och jag tar den som jag tycker är snyggast, eller som har "sexigast look" som han uttryckte det. Sen står jag och hänger på disken i tio minuter medan han fixar allt som ska fixas.
Så nu har jag en ny telefon.
Och ett par nya skor och en liten leopard! För när vi väntade på bussen igår på väg till Frida och spritfesten låg det en liten loppis två meter från busshållplatsen där jag raffsade fram ett par tjusiga svarta pjucks för 50kr. Leon fick jag på köpet. Så jävla fint fynd! Jag gillar ju tydligen att shoppa när jag är full/bakis. Det var ju så jag köpte lägenheten.

Nu ska jag försöka pressa i mig lite frukost och överleva den här dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar