måndag 4 maj 2009

PoP

Under dagens träningspass tänkte jag oavbrutet på potatis- och purjolökssoppa. Matchat med havreknäcke + kalkon. Köpte över ett kilo potatis på Stockholms hetsigaste mataffär och lagade sen årets godaste soppa. Pepprig och stark. Och jag gjorde så sjukt mycket så jag kan leva på den hela veckan. Billigt, nyttigt och så jävla gott. Mmm.
Sen rundade jag av med ett sjukt smarrigt äpple! Gnagde in till kärnhuset, det brukar jag i princip aldrig göra, är en dålig äppelätare som inte tar till vara på hela frukten.
Slut på matbloggen för idag.

2 kommentarer:

  1. förresten läste nån konstig artikeln i metro idag där en läkare menade att man blev tjock av frukt. det var väl la konstigt?

    SvaraRadera
  2. MEN FYFAN VAD GOTT!! ge mig receptet!!

    och nenna: alltså det där är helt wacko, en annan på livsmedelsverket sa det som jag håller mde om: man blir tjock av allt om man äter det i för stora mängder, i små mängder är det nyttigt, vitaminer och ett bra mellanmål! + att det är gott!

    SvaraRadera