fredag 17 juli 2009

lilla paradiset

Jag har hittat mitt bästa smultronställe ever, är lite ledsen att jag upptäckt det så sent in på sommaren. Spenderade hela dagen igår och idag där. Lugnt, harmoniskt. Sola och bada, vågor som kluckar. Inte en störig människa så långt ögat kan nå. Inga jobbiga barn, inga högljudd musik och alla är helt överens om att det ska vara precis så. Folk pratar knappt ens i mobiltelefon där. Det är en liten liten badstrand som enbart är till för kvinnor, med ett stort staket runt så det är helt fritt från insyn. Det är okej att vara naken om man vill, dom flesta är det men inte alla.

Idag hände en jätterolig sak. Precis när jag lagt mig ner på en bra plats och börjat läsa i min bok kommer två norrländska tanter och sätter sig någon meter ifrån. Den ena sliter av sig bikinitoppen i en rasande fart och utbrister (på bred norrländska såklart) "ja gud vad skönt att få släppa pattarna fria". Jag ba *håller med*

1 kommentar: