fredag 11 december 2009

2009 års bästa kille

Igår går nog till historien som 2009 års värsta dag. Jag trodde att jag skulle avlida efter flera omgångar kaskadspyor, tre turer ner i badkaret för att värma mina frossande kropp och ont i hela kroppen. Tiden segade sig fram och jag låg och snurrade i sängen men hittade inget bekvämt sätt att ligga på. Vaccineringsarmen bultade av smärta och illamående låg kvar i halsen hela tiden. Ringde Johan med gråten i halsen och gnällde ynkligt att jag höll på att dö.

Tuppade till slut av och lyckades sova någon timme eller två. Vaknade av att Johan kom hem till mig, han åkte tidigare från jobbet för att ta hand om sjuklingen, hade med sig jucie, bananer, kärlek och ipren. Klappade på mig och gav mig en smörgås som jag faktiskt lyckades äta. Serverade mig juice med isbitar i. Låg i sängen och kramade mig. Världens finaste. <3

2 kommentarer:

  1. åh vad snällt av han! nu väntar jag med spänning på om jag kommer insjukna under dygnet.

    SvaraRadera
  2. ja, jättesnällt!! hoppas du klarar dig från eventuell sjukdom!

    SvaraRadera