måndag 21 december 2009

ryska tonsättare är ljuv bakgrundsmusik

Eftersom jag är så sjukt nitisk när det kommer till min ekonomi brukar jag logga in på mina internetbanker (har tre olika med olika sparformer) i princip varje dag. Idag såg jag att det trillar in extra pengar på lönekontot imorgon tack vare extrajobbet med inventeringen på H&M i början på november. Genast satte jag mig och gnuggade Ebenezer Scrooge-händerna och köpte fonder för rubbet. Inte en endaste krona ska gå till nöje och hutlöst slösande.
Lutade mig nöjt tillbaka och kände mig äckligt tillfreds efter att jag tryckt på köp-knappen. Jag vill ju inte vara sjuklig kapitalist egentligen, det är bara det att jag inbillar mig att pengar ger mig en trygghet som inget annat. Trygghet och en viss frihet. För jag har ju egentligen inget annat mål med pengarna än att lägga dom på hög (tills den dag det krisar) och se dom växa på räntan i evigheters evighet. Amen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar