onsdag 9 december 2009

skyddad

Idag tog jag sprutan mot svinet. Hypokondrikern i mig började genast känna av huvudvärk, ont i ryggen, snuva osv. Armen har börjar värka nu (på riktigt!) och jag har bäddat ner mig i sängen med Weeds som sällskap i hopp om att undvika att få feber och annat mesigt.
Fascinerande dock att det gick så fruktansvärt snabbt. Tror jag spenderade max 1 minut inne på vårdcentralen. In, fylla i hälsodeklartion, sätta sig på stol, ta av tröja, stick i armen, tack och hej, ut. Gillar effektivitet!

3 kommentarer:

  1. det är bra att skydda sig!

    SvaraRadera
  2. jag tror du menar att armen har börjat värka och inte verka. eller menar du att vaccinet har börjat verka?

    hur är det med svenskan nu då? mvh bosniska tjejen

    SvaraRadera
  3. haha, fan :C men som finsk får jag ha stavfel! jag är faktiskt också lite invandrare!!

    SvaraRadera