torsdag 25 mars 2010

ängslig

Jag klarar inte av att vara hemma ensam (och vaken) på tider som jag aldrig är hemma på. Som nu t.ex. I vanliga fall skulle jag vara på jobbet och inte hemma vid köksbordet, ätandes frukost och lyssnandes på P3 Dokumentär.
Hör ett konstigt ljud och tittar på katterna för att se hur dom reagerar. Så fort jag ser att Syster ställer sig på helspänn och lyssnar ut mot hallen får jag givetvis panik och stänger av P3 Dokumentär för att lyssna själv. Övertygad om att en seriemördare/våldtäktsman/rånare har brytit sig in i hallen medan jag druckit blåbärssoppa vid köksbordet hämtar jag den största köttkniven jag har för att kunna försvara mig.
När jag sen tassar fram till hallen och upptäcker att det är tomt, sänker jag snopet mördarkniven jag har i handen. "Jaha, bara min störda ängsliga fantasi som spelade mig ett spratt"

Är nog lite extra nervös och känslig idag också, men det här är ju löjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar