måndag 5 april 2010

landet och lugnet

Känns lite deppigt att komma hem efter att ha spenderat hela påskhelgen i lilla stugan på bergstoppen utanför Leksand. Vi åkte i fredags på förmiddagen efter att ha svängt förbi mamma och lånat hennes bil. Det gick väldigt bra att köra hela vägen! Är stolt över mig själv som klarade av det så galant. Johan hade gjort upp en bra resplan och hade koll på bra rastplatser. Har fortfarande inte riktigt vant mig vid känslan av att köra bil. Ibland kommer jag på mig själv med att tänka "men herregud, det är ju jag som kör den här bilen, helt lagligt och dugligt".

Är väldigt nöjd över helgen. Älskar att vara på landet. Har skottat snö, huggit ved, gått på skogspromenad, löst korsord och läst böcker. Och sovit. Jag har ju en förmåga att somna titt som tätt så fort jag kommer iväg på semester och börjar slappna av.
Det är fantastiskt att man kan bli så avslappnad av en sån enkel sak som att elda i öppna spisen. Och att man känner en otrolig ro i kroppen när man vaknar strax efter sex varje morgon och ser solen gå upp över Siljan.

Längtar tillbaka. Hoppas vi kan åka snart igen. Fast det är skönt att vara hemma hos världens bästa katter som jag saknat något otroligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar