lördag 21 augusti 2010

saker som händer på natten

Jag är på fest med enbart vänner från högstadiet och jag hänger efter killen jag var så fruktansvärt kär i (under tre års tid) hela kvällen, vi är alla vuxna nu men han ser precis likadan ut nu som då. Jag suckar och känner hur jag återfaller i samma hopplösa tonårsromantiska idoliserande av honom. "Han är perfekt, så jävla underbar, hans fina lockar i nacken" osv osv.
Kort därefter ska han anteckna något på ett papper och jag ser att han skriver med vänster hand. Då reser jag mig upp, tackar för kvällen och lämnar festen. På vägen ut ringer jag Johan och förklarar att jag nyss var oerhört nära att vara otrogen men att jag TACK OCH LOV insåg att killen i fråga var en lefty. Sen ryser jag lite av obehag.

Betyder det här att mitt undermedvetna har fobi för vänsterhänta? Nolltollerans? Har jag varit med om någon traumatisk händelse med en vänsterhänt?
Och hur sunt är det att vakna upp och faktiskt ha dåligt samvete för att man nästan var otrogen i en dröm?

2 kommentarer:

  1. Jag får alltid dåligt samvete av såna drömmar. :(

    SvaraRadera
  2. Skönt att någon annan är lika skadad som jag......

    SvaraRadera