fredag 29 oktober 2010

ccl

Sen jag började plugga, dvs sen jag började spendera mycket mer tid hemma har Svea blivit världens mest klängiga katt. Vart jag än går stryker hon runt mina fötter så jag snubblar på henne. Så fort jag sätter mig vid köksbordet för att plugga/äta/kolla www lägger hon sig framför mig och borrar ner klorna i armen och gosar huvudet mot min hals.


Hon är ju världens gulligaste katt, men she is driving mama crazy! En lugn stund kan man väl få utan att behöva ha koll på kattrackarn? Idag t.ex drack hon ur mitt vattenglas och slickade sås från min tallrik när jag vände mig om i två sekunder. Lilla tjockisgrisen.

Eller så kanske hon medvetet försöker driva mig till vansinne för att jag har råkat karda hennes päls så mycket att hon fått en liten kal fläck.....
Eller så tror hon att genom att vara extra gullig kommer hon få extra fina födelsedagspresenter (jaa, klart katterna får födelsedagspresenter) på söndag....
Eller så tycker hon bara väldigt mycket om mig.

Det var allt för mig!!
/Galen kattkvinna

3 kommentarer:

  1. jo det har jag, men eftersom hon inte har fått fnatt så hedras hon inte med ett helt blogginlägg. hehe.

    SvaraRadera