tisdag 12 oktober 2010

LE SYKO SMAJL

Om jag bara vore FRISK så skulle jag kunna gå ut på en rask promenad och samla tankarna och få lite endorfiner i kroppen. Jag har inte tränat på flera veckor. Har inte cyklat röda faran till jobbet sen min evighetshosta dök upp för snart tre veckor sen. Har rört mig så lite jag bara kan, typ tagit hissen en våning för att inte få ont i lungorna.

Det är lätt att tänka att en promenad skulle underlätta och förändra allt, men det skulle ju förmodligen det. Man blir knäpp av att ligga hemma, stilla, och vila. Endorfinerna och energiförrådet fylls aldrig på av att sitta vid köksbordet och försöka lära sig något man inte kan ett skit av. Försöker tänka glada tankar, försöker peppa mig själv men det är svårt. Vet att det vore lättare om jag bara fick gå till F&S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar