onsdag 10 november 2010

fynd!

Alltså, det här med folk som är SAMLARE. Kan vara det bästa som finns. Min svärmor är samlare av högsta rang och idag har jag och Johan fått äran att leta igenom vinden i jakt på nyttiga saker till vårt hem.
Oblyg och skatig som jag är rotade jag ivrigt igenom allt som fanns. Hade hört ryken om att det skulle finnas en orange bumling som vi gärna fick ta, men vi hittade den inte. Däremot hittade vi en hel del annat:

1. En sjukt fin golvlampa i teak
2. Två flaskor hemmagjort portvin från ca 75.
3. Ett par vinterstövlar, i princip oanvända, från 89.
4. Ett diskställ (precis ett sånt som jag vill ha)
5. En fin glasflaska (att förvara t.ex 35 år gammalt portvin i)
6. En miljon småglas som Johan skulle haft med sig när han flyttade hemifrån men som blev kvar på vinden
7. Två stora bruna krukor
8. En liten ampel i glas

Slut på fynd!! Är såklart mycket nöjd över allt det här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar