onsdag 1 december 2010

(mar)drömmar

I natt drömde jag att jag var på fest med nästan alla killar från SVTs Ung och Bortskämd, det var obehaglig stämning hela tiden på festen.

Somnade en stund på soffan nyss och vaknade kallsvettig. Nu hade jag drömt att jag var på Gröna Lund med Hugo Rosas. Även här var det obehaglig stämning.

Den obehagliga stämningen, i båda fallen, bestod av sexuellt laddade skämt från pojkarnas håll blandat med min rädsla för att ett evenutellt övergrepp skulle kunna ske. Var rädd för vansinnig ilska om man inte "ställer upp och ligger lite". Hur drömtolkar man såna här drömmar?
Och vad är det för bild som har förmedlats till mig när jag drömmer om unga män utan möjlighet att stoppa sig när det sexuella begäret blir för stort? Ja, just det, den könstereotypa bilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar