torsdag 10 februari 2011

men det är ju början på februari för bövelen!

Älskar att folk RASAR över att det kommer mer snö. Och blir uppriktigt CHOCKADE. Man ba: mmm det är Sverige, här håller vintern i till slutet på mars, har ni inte lärt er det ännu att bara för att det varit töväder och soligt i två dagar betyder det inte att man kan slänga på sig jeansjackan och flipflopsen.

Jag är glad över att det kommit mer snö. Känner mig lugn och lycklig med vitt överallt. Hellre vitt och snö än grusiga bruna gator med snorhala lömska isfläckar lite överallt.

Jag är förmodligen den enda i Stockholm med den här kontroversiella åsikten, men ingen behöver bry sig om att straffa mig, universum har redan gjort det genom att långsamt börja ta död på min dator. Så det är väl bara att öppna (student)plånboken och punga ut för en ny.

1 kommentar:

  1. MEN ELLER HUR! Word.
    Direkt när det blir lite varmare så skriker folk att det är vår, och ja ba "Ehh.. Det är vinter. Sverige. Kallt. Våren kommer i april. 2 månader kvar. Eh..
    Jag har också mycket hellre vitt och fint än grusigt, blött, ruggigt och fullt av äckligt hundbajs överallt.

    Heil vintern.

    SvaraRadera