måndag 7 mars 2011

det här gör mig glad

Mina frukostvanor. När man precis hinner med bussen/tåget fast man trodde att man skulle missa. Cykla. Springa. Köra bil. Sova sked med katt. Spela Betapet. När det går bra i skolan. Få krama Signe. Lyssna på glad musik och samtidigt laga extra god mat och dricka vin. När jag kommer in i en läsperiod och läser mycket bra böcker. Dricka kaffe i skolan. Simma. Dricka te med någon jag tycker om. Nya köksredskap. Gå på promenad. Morgonpasset i p3. Tanken på att bygga en bastu. Dricka öl med goda vänner. När det är nystädat hemma. Styrketräna. Vakna bredvid Johan varje morgon. Leka med Signe. Prata fort och internt med systrarna. Se fram emot en mini-semester på en fin herrgård. När jag blir omhändertagen. Tydliga resultat. Fynda på loppis. Jakten på lycka. Vatten. Mörk choklad med blåbärssmak. Handla på extrapris. Hitta bortglömda skatter i smyckeskrinet. Att bli tröstad av en katt. Dansa. Ägg. Gå och lägga mig bredvid Johan varje kväll. Plantera om växter. Vinna när jag spelar spel. Bada badkar. Hjälpa till. Glee. Teknik som underlättar vardagen. Klappa hundvalpar. Vara i Kungsängen. Nakenbada. Gå barfota. Åka på utflykter. Äta matsäck. När lönen precis kommit och jag känner mig rik. Sortera papper. Läsa DN varje morgon. När jag blir överraskad. Ostbricka. Att bli väl bemött. Gå och lägga sig tidigt. Vara ensam när jag behöver det. Krama träd. Bacon och chorizo. Krispiga äpplen. Nybäddad säng. Att få handskrivna brev. Min nya kamera. Fåglar. Att ha rätt. Jakten på Lycka. Bilder på gulliga djur. Handskalade räkor. Min nya klänning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar