fredag 30 juni 2006

cykelutflykt!

igår var lätt sommarens bästa dag so far!

jag & jonas cyklade närmare 1,5 mil till hans mamma. mesta delen av cykelturen var belägen längs göta kanal & jag var turistig & njöt av den fina naturen & svettades i värmen. när vi kom fram till hans mors lilla kanalstuga (kanalstuga, en meter till bad, lyx!) hoppade vi i vattnet på en gång för att svalka oss. det var länge sen jag var så trött, svettig & öm. den sista kvarten av cykelturen hade varit lagom plågsam då mitt ass ömmade som aldrig förr! men det gjorde inte så mykcet för kanalstugan är värsta idyllen, vi badade & jag solade topless, vi paddlade kanot, lagade mat, badade lite till, hånglade, vinkade till tyska turister som åkte förbi på kanalen & tog kort på oss, vi gjorde nästan allt som hör sommaren till enligt mig.

när vi skulle cykla hem var det däremot lite värre, för då hade jag ont i asset + höfterna & jag brände mig på en brännässla & det var ett evigt trampande. vi pausade en bit på vägen & köpte glass. men det var skönt att cykla långt & allt var bästbästbäst om man bortser från ontet som kom med motionen. haha.

nu är jag hemma i stockholm & ikväll ska jag hjälpa nettan med servering & annat på hennes 40-årsfest. det kommer säkerligen att bli roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar