onsdag 28 juni 2006

midsommar & semester

midsommar i sälen var verkligen bästa skiten. på midsommarafton var det grillparty hos jonas kusin. innan grillet var det tio-kamp i blandade lag & först var det mest läskigt att springa runt & leka med en massa främlingar, men jag hade david (jonas bror) i mitt lag så då var det inte lika läskigt längre. vår lagledare var bäst för han bjöd på "förfriskningar" i slutet på tiokampen - en stadig grogg med nästan mer vodka än groggvirke. sen åt vi god mat & var berusade, badade badtunna (första gången för mig!), sjöng singstar, kollade på snöhögen(!) som utgjorde kyl åt all dricka, eldade på grillarna osv osv. jonas var full som en kastrull & gulligt-fulliz-romantisk. sweet!

på midsommardagen var vi bakis hela dagen, låg & sov till tre för att sen åka ner till sportbaren på kläppen för att kolla på foboll på storbildstv. jag var måttligt intresserad av fotbollen, skrattade mest åt sverige. efter det serverades champagne, middag & allsång. när vi ätit oss mätta samt besökt toppen på kläppen åkte vi tillbaka till stugan för att dricka mer champagne & titta på skräckfilm, the descent. jag var livrädd & smuttade champagne oavbrutet för att dämpa skräcken. det funkade väl sådär. men det var ändå trevligt. men mest läskigt.

hade jag bara sett en midsommarstång så hade jag gett midsommarfirande i sälen fem av fem tummar upp, men nu får det räcka med fyra tummar upp.

nu är jag i linköping & har semester. det regnar hela tiden & vi sitter mest inne & spelar spel, läser böcker, klappar katten & internetar. jag har vunnit alla omgångar av memory! snart ska vi ut & cykla lite. jag gillar att ha semester, det är avkopplande.

4 kommentarer:

  1. MEH. OM DU ÄR HÄR MÅSTE DU LEEEEKA MED MIG!!!! :( Jonas också. I miss you guys.

    SvaraRadera
  2. meh! nu är vi ju i stockholm ju! :C

    SvaraRadera
  3. Darn.
    Jag önskar att jag hade råd att åka till stockholm!

    SvaraRadera
  4. spara! :DD det är alltid fest i stockholm!

    SvaraRadera